søndag den 7. august 2011

Æplepigens bog

Mens jeg var gravid, syntes jeg, det var hyggeligt at kigge i bogen 'Vort barn', hvor min mor havde udfyldt en masse ting om mig fra mine første år. Lige fra hvordan fødslen forløb til min første skoledag. Krydret med en masse skønne uskarpe billeder ;)

Sådan en bog skulle min æblepige selvfølgelig også have, da hun kom til verden. Men jeg ville selv lave den af en notesbog med egne overskrifter, indhold og  blandet klippe-klister-stads. Her er f.eks. lidt af mine gamle glansbilleder, et  vissent blad vi fandt foran opgangen, da vi kom hjem fra hospitalet, udskrift fra hospitalet, det første julekort, æbleklistermærker en masse, små fodaftryk og et kun lidt gennemtygget kort fra vores første sommerferie;)

Selvom Æblepigen kun er ti måneder nu, synes jeg allerede, det er hyggeligt at læse om 'den gang' hun kom til verden. Tiden flyver...


Her er min bog fra det herrens år 1978!


4 kommentarer:

  1. Hvor er det en fin og skøn bog du har lavet til din datter : )

    SvarSlet
  2. Så hyggelig at du kom på besøk hos meg :)
    Så heldig du er som har en slik bok fra barndommen din. Det har ikke jeg, men jeg har prøvd å lage til mine barn. Det er koselig arbeid og barna setter veldig pris på å få slike bøker.
    PS! Likte veldig godt Filippas fort. Kult og kreativt.
    Ellen :)

    SvarSlet
  3. Åh hvor er det bare fint, jeg ville ønske at jeg haft overskud til at lave sådan en, tænker stadig at jeg når det, men nu hvor Merle er 11 måneder, så skal jeg nok snart til at fatte at det ikke sker! Men super god idé selv at lave den "fra bunden" :o)

    SvarSlet
  4. den er så fin - En rigtig sød og god idé. Meget personlig.

    SvarSlet